Möt Vänsterpartiet på Rågsvedsdagen

Imorgon lördagen den 10 maj firar vi Rågsvedsdagen, kl 11-16, på Rågsveds Torg. Det är Rågsveds samhällsförening som samordnar Rågsvedsdagen i samverkan med föreningslivet, Stockholms stad, Rågsveds Folkets Hus, bostadsbolagen m.fl.

Vänsterpartiet Vantör är självklart med på folkfesten i Rågsved. Spana efter vårt röda tält, passa på att ta blodtrycket hos vår sjuksköterska, ifall du fått högt blodtryck av alliansens politik! Lugna ner dig genom att ta del av vårt nya fina 25-punktsprogram om ett grönare och rödare Vantör.

Vi har EU-val om två veckor, så det gäller att rösta rätt. Rött tycker förstås vi är bäst. Kom och fyll i vår EU-enkät och se om du håller med om vår politik. Du kan också vinna en bok.

Visionen om Rågsveds alle är vårt viktigaste lokala förslag, som har tagits emot väldigt positivt. Det är vårt svar på alliansens ogenomtänkta byggplaner i Rågsveds friområde, som vi tar avstånd ifrån. Vänsterpartiet vill istället göra friområdet till naturreservat. Kika på förslaget om Rågsveds alle som vi ställer ut vid vårt tält.

Och du, även om det skulle dugga lite imorgon, kom ändå. Vi har tält som du kan söka skydd under … Finns också Folkets Hus med café och olika aktiviteter att besöka. Vi ses!