Fira Valborg med oss på Perssons Betong

På måndag den 30 april firar vi som vanligt Valborgsmässoafton på Perssons Betong i Rågsveds friområde. Festen startar kl 17 och valborgsbrasan tänds kl 20. Det är föreningslivet som ordnar firandet och Vänsterpartiet Vantör är medarrangör sedan många år. Vi bjuder på aktiviteter för barnen, säljer hembakt fikabröd och samtal om stort och smått med Rågsvedsborna. Barnen brukar köa till vårt tält, och hjälper oss att se med ett barnperspektiv på vad som behöver förbättras i Vantör.

Det brukar bli spännande tankeutbyten med barnens föräldrar och andra vuxna om allt från lekparker, skolor, kulturhus, naturreservat och bostäder i Vantör till samhället i stort och världspolitiken. Passa på att träffa oss om du är nyfiken på Vänsterpartiet. Vill du veta när förstamajtåget går från Medborgarplatsen eller när Jonas Sjöstedt talar i Kungsträdgården? Spana efter det röda tältet så hittar du oss! Och gå med i vårt förstamajtåg som ska bli Sveriges största!