Intensiv EU-kampanj för Vänsterpartiet i Vantör

I Vantör kampanjar vi i ur och skur. Idag som ensamt parti i Högdalen i regn och gråväder, igår med flera andra partier på Rågsvedsdagen i sol och värme. Förra helgen i Högdalen, nästa vecka vid tunnelbanestationerna och så final i Högdalen nästa lördag. Igår var även Vänsterpartiet genom Jens Holm representerad i den lokala EU-debatt som styrelsen för Rågsveds Folkets Hus ordnat. EU-valrörelsen är kort, så det gäller att ta vara på dagarna. Även om det är uppmuntrande att vara vänsterpartist i Vantör, har alltid varit, då många röstar rött, så är varenda samtal är viktigt. Vi måste göra allt vi kan för att trycka tillbaka rasisterna och klimatförnekarna. För våra väljare är klimaträttvisan, jämställdheten och mänskliga rättigheter viktiga, det bekräftas av Rågsvedsbornas röster på Rågsvedsdagen, både svaren på vår enkät om EU-valet och röstningen om vilken fråga som är viktigast att driva i EU. Att vänsterpartiet är Europamästare i klimatpolitik behöver vi alla hjälpas åt med att föra ut,  då klimatfrågan är avgörande för vår framtid.  Enligt den europeiska klimatrörelsen CAN är Vänsterpartiet ett av de åtta bästa partierna i hela EU på att bedriva klimatarbete. Vi får toppresultatet 96 % som bästa svenska parti. Läs mer här.