Drömmen om Rågsved lever!

Vår kampanj ”Drömmen om Rågsved” fick en kanonstart idag. Precis när duggregnet slutat satte vi upp vårt röda tält på torget, ställde fram gofikat och ställde upp våra planscher med Visionen om Rågsveds allé.

Under några intensiva söndagstimmar på Rågsveds Torg fick vi hela 38 förslag om förbättringar av Rågsveds centrum och Rågsved i stort! Många var också intresserade av Rågsveds allé.

Vänsterpartiet Vantörs vision om Rågsveds allé

Drömmen om ett uppfräschat, reparerat, förnyat och mer spännande, kulturellt och servicefyllt centrum lever, så mycket kan konstateras redan innan alla förslagen är sammanställda.

Entusiasmen var stor och idéerna en mix av stort och smått, allt från bibliotek, apotek, konstnärsateljéer och barnklädesaffär till intressanta aktiviteter för ungdomar, rejäla askkoppar på torget och en uteservering vid konditoriet.

Något som också kom upp var att centrum och torget är dominerat av män, och idéer började gro om vad vi kan göra för att ändra på det.

Nu smälter vi intrycken och sammanställer förslagen och så kommer vi tillbaka lördagen den 16 november. Hoppas vi ses då!

PS

Innan dess kanske vi ses redan på tisdag kl 18, då Stockholms stad tillsammans med Rågsved Hagsätra Samhällsförening och företagarföreningarna i Hagsätra och Rågsved har information om Fokus Hagsätra Rågsved i Nya Rågsveds Folkets Hus.  Det som sägs där om det fortsatta arbetet kan ha stor betydelse för hur vi ska arbeta vidare med förslagen som kom idag och Visionen om Rågsveds allé.

DS