Välkommen till Vänsterpartiet Vantör!

Vi brinner för allt från att kämpa för en välfärd för alla från förskolan till äldreomsorgen, förstås utan vinstintressen och en riktig lokal demokrati till att arbeta aktivt för många flera hyresrätter i allmännyttan, försvara det lokala kulturlivet och vårt unika Rågsveds friområde.

I höst har vi ordnat kvinnofika i Rågdalen och ett öppet bostadsmöte på Picknickteatern, där alla har varit välkomna oavsett om man är medlem i Vänsterpartiet eller inte.  När vädret så tillåter kommer vi att fortsätta med våra tältmöten – vårt röda tält syns bra! – i Vantör. Vi vill inte bara synas på valdagen och veckorna innan valet, utan finnas i Vantör när och där det händer!

De sista åren har det förts en ständig kamp i Vantör, mot privatiseringar, mot nedskärningar i kulturen, mot exploatering av naturen, mot främlingsfientlighet. Men också för gemenskap, för en solidarisk politik, för ett politiskt samtal i vardagen, för ett riktigt bra samhälle kort och gott. Vi välkomnar de nya sociala rörelser som finns i vårt område, och arbetar gärna tillsammans.

Du som är aktiv i sociala medier hittar också Vänsterpartiet Vantör på Facebook:

Kampen för Rågsveds friområde kan du följa här: