Inbjudan möte den 23 januari kl 18.30

Inbjudan möte Vänsterpartiet Vantör onsdag 23 januari kl 18.30 (obs tiden) trol lokal: Rågsveds Folkets Hus (t-banestation Rågsved, gå tvärs över torget)

Ämne: Att den som bor i slott lever längre än den som inte ens bor i koja är inte så svårt att förstå. Om än inte att acceptera. Men varför lever de med högre inkomst längre och är friskare än de med lägre inkomst? Och hur vill Vänsterpartiet rätta till orättvisan att inkomst och arbetsförhållanden får påverka hur sjuk man är och hur länge man lever?

Inledare: Gunnar Ågren. Mångårig VU- pch partistyrelseledamot i Vänsterpartiet. Och f d landstingsråd med politiskt ansvar för bl a folkhälsofrågor. Fd generaldirektör Folkhälsoinstitutet.
Gunnar är alltså både sakkunnig och kan anlägga ett vänsterperspektiv på såväl hälsofrågor som sjukvård. Grädde på moset: Han kan prata både inlevelsefullt och medryckande.

Extrapunkt på mötet: (10min) Elisabet Linderstad förklarar varför det är viktigt att boende i Vantör får möjlighet att rösta på ett vänsteralternativ i kyrkovalet.

Vi avslutar med att välja ombud till årskonferensen och repskapet, göra nomineringar till distriktsstyrelsen och valberedningar till riksdagen och landstinget, diskutera eventuella motioner och förslag till verksamhetsplan. Alla handlingar finns på distriktets hemsida storstockholm.vansterpartiet.se

Alla, både medlemmar och andra varmt välkomna.

Vi bjuder på kaffe/te samt mackor o bullar

Styrelsen Vänsterpartiet Vantör

PS Normal inbjudan/kallelse till mötet är på gång. Är försenad pga idogt julfirande