Det här hände på årsmötet 2013

Årsmötet inleddes av Jenny Bengtsson från distriktsstyrelsen som berättade om partiets arbetsmarknadskampanj, Vi är människor inte maskiner. Gå gärna in på www.prataomjobbet.se och ta reda på mera!

Föreningen godkände sedan verksamhetsberättelsen och gav avgående styrelse ansvarsfrihet. En ny styrelse valdes med både erfarna styrelsemedlemmar och nya goda krafter. Styrelsen är helt jämställd med fem kvinnor och fem män.

Till ordförande valdes Daniel Blomgren, som efter uppehåll är tillbaka i styrelsen. Lena Rydblom och Heidi Hildén Gershater omvaldes till ledamöter. Love Butanas, Jerker Hagman och Johanna Ramstedt nyvaldes till ledamöter. Till ersättare omvaldes Klas Ek och Rosa Lundmark (tidigare ledamot) samt nyvaldes Gigilia Becerra och Nian Sowe. Styrelsen kommer inom kort att konstituera sig.

Årsmötet beslutade även om en verksamhetsplan för året, som mycket kommer att präglas av kongress- och valförberedelser samt förstås ett aktivt lokalt politiskt arbete.