Härlig Vänsterdag på Rågsveds Torg

Fin valrörelsedag i Rågsved idag den 25 augusti. Vänsterpartiet Vantörs vision om Rågsveds allé med en pendelstation väcker mångas intresse och leder till flera bra samtal om hur vår stadsdel kan utvecklas. Området ingår som en av flera delar i det som kallas Fokus Hagsätra – Rågsved, där 3000 nya bostäder planeras.

Vi håller visionen levande i politiken, i diskussioner och i kommande samråd. Att den är populär och att det är efterlängtat att göra något fint av det trista området och den blåsiga vägen mellan Rågsved och Högdalen går inte att ta miste på.

Valprogrammet  ”Ett rödare och grönare Vantör” är tacksamt att dela ut och prata om med Rågsvedsborna. Åtta av tio som passerar säger att de röstat på oss eller kommer att göra det, det är härligt att höra för oss som vänsterpartister i vår röda stadsdel.

Vi möter också flera pensionärer, som bor på äldreboendet eller som varit och ätit på restaurangen där, och sitter och njuter av solen efteråt. En idé som föds i samtalen på parkbänkarna är att skriva ett medborgarförslag om minigolfbana på Bandängen. Go, pantertanter go, säger vi bara!