Dolmar och politik på Rågsveds Torg

Idag bjöd vi på dolmar och politik på Rågsveds torg.  Med oss hade vi flera av våra duktiga kandidater på kommunfullmäktige- och landstingslistorna, som pratade bostäder och hälso- och sjukvård.

Lokalt har vi i Vantör vår uppskattade vision om Rågsveds allé som vi jobbar vidare med och i kommunen har vi Stockholmshusen som just nu faktiskt är under uppförande i bland annat Rågsved. I riksdagen har vänsterpartiet många bra förslag om hur vi kan bygga framförallt hyresrätter med hyror som folk har råd med, men även hur bostadslånen kan bli billigare genom att bankerna minskar sina vinster.

I landstingspolitiken arbetar vi för att byta ut det snart 12-åriga skandalomsusade alliansstyret till en rödgrön majoritet som kan få ordning på kollektivtrafiken och sjukvården igen. Det längtar vi verkligen efter.

Här i Vantör har vi ingen landstingsdriven vårdcentral, vilket vi vill göra något åt. Därför är ett av våra lokala krav att det ska öppna en bra och lättillgänglig offentligt vårdcentral i Rågsved, Den privatdrivna vårdcentralen som finns idag hamnar år efter år långt ner i nöjdhet hos besökarna.

I visionen om Rågsveds allé ingår pendelstation och ytterligare en uppgång i Rågsveds tunnelbana. Lokala krav till nästa mandatperiod är att återinföra tätare kvällsturer med buss 744 och göra en översyn av bussturerna till Örby. Med målet om en nolltaxa i kollektivtrafiken och en hälso- och sjukvård efter behov och inte i vinstsyfte ska vi skapa ett solidariskt landsting!