Vad svarar Miljöpartiet väljarna i Rågsved?

Vänsterpartiet Vantör har alltid varit tydligt med vad vi vill. Vi tar fram lokala valprogram som visar var vi står och vilka politiska frågor som vi vill driva efter varje val. När det gäller bostadspolitik skrev vi i vårt program för Ett rödare och grönare Vantör att vi vill bygga mer allmännyttiga hyresrätter i hela Vantör. Självklarheter som att vi inte står bakom ombildningar av allmännyttiga hyresrätter till bostadsrätter skrev vi däremot inte om, det är nog väl känt att Vänsterpartiet är det parti som starkast är emot privatiseringar och utförsäljningar.

Samma tydlighet präglar inte Miljöpartiet, vilket framgår av ovanstående insändare i Mittisöderort från nätverket Rågsved mot ombildning.  Det ska bli intressant att se hur partiet svarar nätverket och sina väljare i Rågsved, där vi inte mött en enda hyresgäst i allmännyttan som röstat på Miljöpartist som försvarar ombildningarna.  Vi anser i likhet med nätverket att det hade varit på sin plats att partiet klargjort sin inställning till ombildningar, inte bara i sina medlemsprogram utan framförallt i sina valprogram.