Hurra för Rågsveds konstgräs och dansbana!

Idag invigdes Rågsveds nya fina runda röda dansbana, invid konstgräsplanen och parkourbanan bakom Rågsveds centrum, och läs exempelvis här och här om vilka som ska tackas för dessa två satsningar.

Nu blev det istället tre män i den nya borgerliga majoriteten i stadshuset som idag fick inviga dansbanan med ord som ”superbra”, ”fantastiskt” och något som ”staden har arbetat fram”, trots att det var föreningslivet och de unga som kämpade länge och väl både för konstgräset och dansbanan. Och trots att det var våra rödgrönrosa partier som prioriterade konstgräset i Rågsved, inte alliansen, satte till pengarna förra mandatperioden och lyssnade på tjejerna på fritidsgården som kläckte och stred för idén om en dansbana. En dröm som idag blev verklighet.

Självklart var vi flera Rågsvedsbor från Vänsterpartiet Vantör på plats vid invigningen av dansbanan, och det var en stor glädje att se lyckan hos de dansande ungdomarna. Upprustningen av det som tidigare var en vattenfylld vanskött grusplan som inte gjorde någon glad, har skapat en social, kulturell och idrottslig mötesplats för alla åldrar i Rågsveds centrum som samtidigt ger oss en inbjudande entré till stadsdelen.