Köp tillbaka Rågsved Centrum!

Ingen har väl missat att Vänsterpartiet vill köpa tillbaka Rågsved centrum? Förslaget,  ingalunda nytt och finns även med i V-Vantörs lokala program, har fått ny aktualitet efter centrumägarens groteska övermålning av graffitin vid ungdomsgården och har skapat mycket debatt, läs exempelvis här och här och här och här och här.

Av kommentarer från Rågsvedsbor att döma är förslaget att köpa tillbaka centrum efterlängtat, då vanskötseln är så tydlig för boende i stadsdelen.  Det nya utspelet från centrumägaren att bygga fyra monstruösa höghus ovanpå centrum har inte precis gjort Rågsvedsborna mer positivt inställda till centrumägaren.

Slumvärdar har vi fått nog av i Rågsved, och för Vänsterpartiet är det otänkbart att staden skulle ge en sådan fastighetsägare möjlighet att också bygga bostäder. Nu äger som tur är staden centrummarken, så här gäller det att noga bevaka frågan och se till att den borgerliga majoriteten i allians med Miljöpartiet inte släpper fram ännu en slumvärd för bostäder i Stockholm.