Prisregn på Jämlikhetsdagen 4 oktober

Nu på fredag den 4 oktober kl 12 – 14  firas Jämlikhetsdagen i ABF-huset på Sveavägen!  Då delas Jämlikhetspriset på 100 000 kronor ut till det medarbetarägda konsultföretaget Bjerking, hederspriset till författaren Inga-Lisa Sangregorio och likvärdighetspriset går till en kommun.

Inte nog med det, en ny Novus-undersökning presenteras också som handlar om svenska folkets inställning till en skattereform som minskar ekonomiska klyftor. Då får vi veta vad väljarna tycker om förmögenhetsskatt och progressiv fastighetsskatt och hur partiernas väljare skiljer sig åt. Kom och lyssna på det spännande resultatet!

Vänsterpartiets Vantörs Per Sundgren är initiativtagare och ordförande i Jämlikhetsfonden, som varje år tillsammans med Katalys, ABF-Stockholm och Likvärdig skola ordnar Jämlikhetsdagen

Missa inte tillfället, anmäl dig här: https://simplesignup.se/event/156688-jaemlikhetsdagen-2019-prisutdelning-och-seminarium  Läs mer här och här Och följ och gilla på Facebook här