Rågsveds allé – nu i stadens budget 2023!

”Staden ska utreda förutsättningarna med syfte att inrätta naturreservat i Fagersjöskogen, I samband med det ska staden ta ett samlat grepp på visionsarbetet Rågsveds Allé och starta ett visionsarbete om stadsutvecklingen i Fagersjö. Arbetet ska syfta till att undersöka förutsättningarna för nya pendeltågsstationer i Fagersjö och Rågsved samt att bygga nya bostäder.”

Finansborgarrådets förslag till budget 2023, Exploateringsnämnden

Vänsterpartiet Vantörs vision om Rågsveds allé

Politiskt gräsrotsarbete kan ge resultat när det är väl förankrat hos invånarna. Och det är verkligen Visionen om Rågsveds allé, som vi i Vantör arbetat med i tio års tid. Förslaget, som ritades av Mikael Johansson, Funkia landskapsarkitektur, har fått ett väldigt positivt mottagande av i stort sett alla vi mött.

Vi kom en bit på väg förra gången vi var med och styrde i stadshuset och nu tar vi frågan ännu en bit närmare ett förverkligande.

Bostadsbyggande och stadsutveckling är långsiktiga processer,  men för att få ett resultat gäller det att oförtrutet arbeta vidare med frågor som vi tror på. I stort och smått!