Idag har vi haft årsmöte!

Idag har föreningen haft ett välbesökt årsmöte i Nya Rågsveds Folkets hus och både klubbat verksamhetsberättelse och bokslut efter ett händelserikt 2022 med många aktiviteter och en intensiv valrörelse som ledde till rekordresultat i flera av våra stadsdelar.

Vi har även valt två ordföranden med delat ledarskap,  ny föreningsstyrelse och har antagit en verksamhetsplan baserad på medlemmarnas inspel, som stöd för styrelsen.

Erik Andersson Palm och Eva Arnqvist, föreningens nya ordföranden till höger.

Våra mål är att påverka politiken och att bygga ett starkt och tryggt Vänsterpartiet Vantör, vilket vi har goda förutsättningar för.  Vi har många medlemmar, och många nya kom efter valet, Vänsterpartiet är med i Stockholms stads rödgröna majoritet i kommunfullmäktige och vi har posten som ordförande i stadsdelsnämnden (Hassan Jama).

Under året kommer vi att förbereda oss på såväl EU-valet som Vänsterpartiets kongress 2024, då medlemmarna ska besluta om nytt partiprogram. Men det kommer att hända mycket annat också, så håll ögonen öppna!