Första Maj – Alla ska ha råd!

Första Maj 2023 demonstrerar vi från Vänsterpartiet Vantör självklart i det största tåget i både landet och staden – i år under parollen ”Alla ska ha råd!”

I dagens dyrtider har både maten och boendet blivit en klassfråga ännu mer än tidigare. Med tio års utraderade realinkomstökningar och rekordhöga hyreshöjningar är det många vardagliga inköp som  låginkomsttagare knappt har råd med. Bara en sak som att blöjor nästan blivit en lyxvara.

Samtidigt som  kampen mot dyrtiden måste vi också ta strid mot Tidöavtalet. Ett ständigt utpekande av människor med utländsk bakgrund som orsak till Sveriges problem gör oss till ett angiverisamhälle som gör skillnad på människor och skiljer familjer åt.  Segregationen och otryggheten kommer att öka, trots påståenden om motsatsen från regeringen och Sverigedemokraterna.  Om detta måste vi berätta.

Vi tågar under Vantörs banderoll, som syns på bilden ovan när vi förra året tågade  mot Kungsträdgården. Du som vill demonstrera med oss hittar oss nästan först i Välfärdsblocket, närmast Medborgarhuset.  Kom med oss – i år viktigare än någonsin!