Möt våren på Röda lördagar i Vantör!

Idag var vi i Högdalen på vårens turné med ”Röda lördagar” längs linje 19 i Vantör, snackade politik och delade ut flygblad om ”Trygga orter” och ”En politik för hela Stockholm”.

Roligt att många Högdalsbor och besökare i centrum hejar på oss, röstar på oss och är med i vårt parti.  För vi behöver varandra för att bygga välfärden stark igen och för att bygga fler och större hyresrätter som vanligt folk har råd med. Växande klyftor, våld och orättvisor i samhället möter vi med mer av demokrati och jämlikhet, inte fler av privatiseringar och sänkta skatter för de rika, som redan lever gott.

Vi i Vänsterpartiet Vantör vill driva på en rättvis politik tillsammans med våra grannar i Hagsätra, Rågsved, Högdalen, Bandhagen och Örby. Just därför ser du oss ute i våra stadsdelar varannan lördag fram till sommaren. I februari startade vi i Hagsätra och för två veckor i Rågsved. Kanske du redan träffat oss där? Om inte, så har du en ny chans om två veckor. Lördagen den 6 april klockan 12 syns vi förhoppningsvis i Bandhagen!