Röd lördag i Bandhagen!

I vinterns sista (hoppas vi) skälvande dagar firade vi Röd lördag i Bandhagen med värmande kaffe, kakor och denna gång med budskap om ”Eldupphör nu” i Gaza, ”Klimatet kan inte vänta” och ”En politik för hela Stockholm”. Förbipasserande tog sig gärna en fika och en pratstund om allehanda frågor som ligger dem varmt om hjärtat.

Samtalen handlade om allt ifrån att vi nu gått med i NATO och den fruktansvärda situationen i Gaza och Ukraina, till att få med unga i fackligt arbete,  hur och om man ska rösta i EU-valet och att tandvård bör ingå i sjukvården och bekostas av skatten.

Om två veckor kommer vi tillbaka till Hagsätra, där vi startade med vårens Röda Lördagar. Sedan bär det vidare varannan lördag till Rågsved, Högdalen respektive Bandhagen igen.

Vi behöver vara många för att förändra Sverige och världen till det bättre. Alla är viktiga i arbetet för klimaträttvisa, en välfärd som vi kan lita på och en värld i fred.  Därför hoppas vi att vi ses, kanske redan i Hagsätra lördagen den 20 april kl 12?