Lyckat EU-torgmöte i Högdalen!

EU-torgmöte10325326_637371243008062_6555481605518714834_n

Vi spurtade i EU-valrörelsen med lyckat torgmöte i Högdalen, där Birgitta Sevefjord, på åttonde plats på EU-listan och Per Sundgren, fd kulturborgarråd eldade upp Högdalsborna till att rösta, och helst rösta vänsterpartiet förstås. Även Hassan Jama från föreningen greppade mikrofonen och informerade om vänsterpartiets hjärtefrågor i EU-valet. Det är samma kamp här som där för välfärden och kollektivavtalet, mot kapitalet, för kvinnors rättigheter, mot mörkermännen.

Det var flera som gick och förtidsröstade på biblioteket. Vi kunde vara behjälpliga med information om vallokalen och fick stort tack tillbaka. Nästan högtidligt var det att prata med de unga kvinnorna som skulle rösta för första gången. Flera sa att de redan röstat vänster och det är alltid lika roligt att höra. Andra tvekade och ville höra argument för varför de skulle rösta vänster. Nog blev det en handfull minst som vi kunde övertyga att rösta på vänsterpartiet. Kommunal kampanjande också för att få folk och rösta. Vi kunde bjuda på en välförtjänt kopp kaffe till några av dem.

Med Birgitta var vi tio vänsterpartister som var med en stund eller hela tiden. Flygbladen gick åt bra, och de flesta var positiva. Känns som en bra mobilisering inför höstens val. Socialdemokraterna kampanjade också i Högdalen, vi är ju på samma sida om blockgränsen, så det är alltid roligt. Och vi fick en halvtimme av deras mötestid, så vi kunde vara kvar till 12.30. Det tackar vi verkligen för!

Så kamrater. Vi ses vid vallokalerna imorgon!