Rågsveds Centrum ska bli vårt!

Hur vill du ha Rågsveds Centrum om du fick bestämma? Saknar du bibliotek, bio, blomsteraffär? Vill du kunna låna en cykel, leka eller längtar du efter torghandel? Eller gillar du centrum som det är? Kom förbi Rågsveds Torg imorgon mellan 12 och 15 och dela med dig av dina drömmar.

Vi är på plats från Vänsterpartiet Vantör med vårt röda tält, för att samla in tankar och åsikter om vad du och dina grannar och vänner vill ha ut av vårt centrum. Som många andra i stadsdelen är vi trötta på centrumägaren som inte bryr sig om fastigheten, hyresgästerna och oss som bor i Rågsved. Därför startar vi nu en kampanj för att stödja kravet som vänsterpartiet driver om att staden ska köpa tillbaka centrum, läs mer här.

Centrumfrågan hör ihop med hela Rågsveds utveckling. Så vi pratar gärna också om Visionen om Rågsveds allé, läs exempelvis här och här som vi tycker är högaktuell i samband med det fortsatta arbetet med Fokus Hagsätra Rågsved, då området för Rågsveds allé motsvarar en av de kommande etapperna.

Redan nu på tisdag den 22 oktober kl 18-20 är det möte i Nya Rågsveds Folkets Hus om vad som kommer att hända i Hagsätra och Rågsved. Staden informerar och medarrangörer är Rågsved Hagsätra samhällsförening, Rågsveds fastighetsägarförening och Hagsätra företagarförening. Läs här.

Det är nu vi ska tala om hur vi vill ha det, det är nu vi kan påverka hur vår stadsdel kommer att byggas ut och byggas så som vi vill ha den. Vi ska vara med och påverka från början! Vi Rågsvedsbor brukar veta vad vi vill, vi har också visat att vi försätter berg, när vi går tillsammans, oavsett om det gäller att rädda våra samlingslokaler, vår skog, vår trygghet eller våra hyresrätter!