Pendelstation i Rågsved och tunnelbana till Älvsjö

Idag på årsmötet i Vänsterpartiet Vantör hade vi besök av Gunilla Roxby-Cromvall, vänsterpartiets gruppledare i landstinget och vår främsta trafikpolitiker. Det var extra roligt eftersom föreningen i Vantör och Vänsterpartiet i landstinget har haft ett mycket bra samarbete om utbyggnaden av bostäder och kollektivtrafik i Vantör.

I samband med Vantörs vision om Rågsveds allé har Vänsterpartiet i landstinget lagt en motion till trafiknämnden om en förstudie om pendeltågsstation i Rågved.  Det är ett väldigt spännande förslag, som vi har fått positiv respons på när vi varit ute och delat foldrar om Rågsveds allé.

I höstas lade Vänsterpartiet i landstinget dessutom en motion om förstudie om förlängning av tunnelbanan från Hagsätra till Älvsjö. Det är en fråga som Vänsterpartiet Vantör har i vårt 25-punktsprogram och som vi drivit i många år. En förlängning av tunnelbanan skulle avlasta mycket i rusningstrafiken, och även göra Vantör till en ännu attraktivare stadsdel att bo i.

Söderort har länge varit försummat i trafikpolitiken. Nu ska vi göra skillnad!