Bra politisk lördag i Högdalen

Försvar för hyresrätten och allmännyttan är den givna frågan när vi i Vänsterpartiet Vantör är tillbaka i Högdalen efter valrörelsen, då vi fick så mycket hejarop vid valstugan, torgmötena och vallokalerna.

Nu blir det stenhård opposition mot högerstyren vare sig de uppenbarar sig i kommunfullmäktige, landstingsfullmäktige eller riksdagen. Tre av våra medlemmar är nu med i kommunfullmäktige, Robert Mjörnberg som ordinarie och Hassan Jama och Cicci Herrström som ersättare. Vi kommer att presentera dem närmare här på hemsidan när det är klart i vilka nämnder och styrelser som de kommer att representera Vänsterpartiet. Vi har även en medlem som är ledamot i landstingsfullmäktige, Jonas Carlsson, vilket vi är väldigt glada för.

Samtidigt som vänstern driver opposition i parlamenten jobbar vi politiskt i våra stadsdelar, och där är alla våra medlemmar och sympatisörer välkomna. Idag var det väldigt roligt att vara tillbaka i Högdalen med flygbladsutdelning, möta människor som delar oron för ombildningar och utförsäljning av allmännyttan, som känner sig svikna av miljöpartiet och som i stort och smått har mycket att säga om vad som behövs i politiken.