800 till stöd för mellanstadieverksamheten i Rågsved

I skrivande stund har nästan 800 skrivit på namninsamlingen som Vänsterpartiet Vantör tagit initiativ till för att rädda kvar mellanstadieverksamhet i Rågdalen och på Rågsveds fritidsgård. Nu skriver även lokaltidningen om namninsamlingen och intervjuar Hassan Jama, själv uppvuxen i Hagsätra och nu bosatt i Högdalen, som är gruppledare i stadsdelsnämnden och ersättare i kommunfullmäktige. Så här säger Hassan i Mittisöderort:

”– Det här är ett socialt förebyggande arbete i ett prioriterat område. De måste ha någonstans att vara annars kommer de att hänga i centrum. Där finns kriminella som kommer att utnyttja de här barnen som inte är straffmyndiga. Det blir en ond cirkel säger han.”

Imorgon på stadsdelsnämndens sammanträde kommer Hassan att lämna över namnlistorna till nämndens ordförande Gustav Johanson (M), med uppmaningen från alla som skrivit på namninsamlingen att lösa frågan, inte låta barnen betala skattesänkningen och se till att det viktiga socialt förebyggande och trygghetsskapande arbetet får fortsätta i Rågsved.