Se filmen om att köpa tillbaka Rågsveds Centrum

Foto från Vänsterpartiets bostadspolitiska turné i Rågsved för några år sedan.

Vänsterpartiet Vantör har länge drivit frågan om att staden ska köpa tillbaka Rågsveds Centrum så att vi ska få ett centrum som vi gillar och kan vara stolta över. Nu när centrum är till salu tycker vi att det är dags för staden att göra slag i saken.

Vill du veta varför? Se filmen vi gjort här.

Du som håller med oss, sprid gärna filmen och skriv på namninsamlingen här om att köpa tillbaka centrum.

Tidigare har vi till exempel bloggat här om varför det är bra att staden äger förortscentrum och i höstas och vintras hade vi flera torgmöten på Rågsveds Torg. Du som läser vår hemsida har kunnat följa kampanjen på nätet och har sett att vi har fått in många synpunkter och förslag på hur Rågsvedsborna skulle vilja förbättra centrum. Vi har också skrivit insändare om detta i lokalpressen, se här.

Rågsveds centrum har tidigare till och med varit uppe till diskussion i riksdagen, läs här och här om frågan från riksdagsledamoten Nooshi Dadgostar (V) om vad regeringen egentligen tänkte göra för att förortscentrum inte ska stå och förfalla. Och här och här om att Vänsterpartiets oppositionsborgarråd Clara Lindblom tycker att staden bör köpa tillbaka centrum. Genom åren har företagare och boende uttalat sig i lokalpressen och skrivit insändare efter insändare om bristerna i centrum, se här och här. Nu när äntligen centrumet är till salu måste staden därför ta sitt ansvar. Köp tillbaka Rågsveds centrum!